In english

Datakompisen_logotype

Datakompisen startade 2005 med fokus på tekniken kring det digitala hemmet, därav namnet...

Telefon: 0942-47 600 | E-mail: info@datakompisen.se

Verksamhet

Datakompisens huvudkontor finns i Dorotea där ett 80-tal personer arbetar. Vi har även ett Stockholmskontor med bl a Save desk funktion och viss kundtjänstproduktion, för att kunna vara nära våra uppdragsgivare och möta olika uppdragsgivares unika krav på bemanning och kompetensprofiler.

Vi erbjuder våra uppdragsgivare moderna tankesätt och helhetslösningar för att hantera deras löpande behov av en outsourcad teknisk support, centralicerad NOC, teknisk övervakning och/eller generella kundtjänst, med möjlighet till delaktighet i strategiarbetet och utarbetandet av modeller för relationshantering även i alternativa kanaler och sociala medier.

Datakompisen har en låg personalomsättning vilket säkerställer kontinuitet och hög kompetens, där vi bygger hög kundkännedom marknadsförståelse för våra uppdragsgivares räkning.

Vår historia

Datakompisen startade 2005 med fokus på tekniken kring det digitala hemmet, därav namnet. Sedan dess har vi expanderat och blivit en uppstickare inom kundtjänstbranschen med nyskapande hanteringsmodeller och transparent uppdragshantering mot våra uppdragsgivare. Allt för att skapa förståelse hos våra uppdragsgivare för vår hantering och slutkundernas behov, likväl som att vi själva hela tiden ska lära oss och bli bättre tillsammans med våra uppdragsgivare.

Tack vara vår kostnadseffektiva modell och snabba tillväxt har vi bland annat blivit DI Gasellföretag åren 2010 och 2011. Datakompisens grundare nominerades 2011 även till Årets Entreprenörer av Ernst&Young. Genom Datakompisens tidigare systerbolag Abuni, belönades organisationen Årets Webbentreprenörsföretag 2011 av tidningen InternetWorld.

Bolagsgruppen

Datakompisen ingår i samma ägargruppering som Omnidesk AB och Reliable AB. Tillsammans sysselsätter bolagsgruppen drygt 130 kommunikatörer för inbound, outbound, helpdesk, support och övrig backofficehantering. Kontaktccenteranläggningar finns i Dorotea, Stockholm och Lund.

Omnidesk är ett callcenter som har arbetat med telemarketing inom b2b sedan 1992 och arbetar med stående uppdragsgivare för löpande bearbetning, försäljning, mötesbokning och relationshantering.

Reliable hanterar primärt gruppens kampanjaktiviteter och bemanningsuppdrag, där man bemannar och utvecklar försäljningsuppdragen med nischad kompetensrekrytering, direkt från universitet och högskolor. Bolaget arbetar i en yngre miljö, med unika förutsättningar att kortsiktigt bemanna och resultatoptimera för denna typ av verksamhet.

Kontakt personer

Ulrik Norkvist

Verkställande Direktör

Tfn: 0942-47 613
ulrik.norkvistdatakompisen.se

Anders Gustavsson

Operativ chef

Tfn: 0942-47 600
anders.gustavssondatakompisen.se

Linda Nyman

Försäljningsansvarig

Tfn: 0704-822 513
linda.nymandatakompisen.se

Fredrik Abramsson

Produktionsledare

Tfn: 0942-47 616
fredrik.abramssondatakompisen.se

Niklas Nyman

Grundare / ekonomi

Tfn: 0705-691 441
niklas.nymandatakompisen.se

Hillevi Jones

Ekonomi

Tfn: 0942-47 615
hillevi.jonesdatakompisen.se

Markus Aglander

Grundare / marknad

Tfn: 0705-356 667
markus.aglanderdatakompisen.se

Henrik Holmlander

Produktionsledare

Tfn: 0942-47 600
henrik.holmlanderdatakompisen.se

Jobba hos oss?

Skicka ansökan till:
jobbdatakompisen.se

  • Skolgatan 4, 917 31 Dorotea

Datakompisen

Postadress:
917 87 Dorotea
Sweden

Besöksadresser:
Skolgatan 4 | 917 31 Dorotea
Sjötullgatan 76 | 826 50 Söderhamn
Värdshusvägen 1 | 181 66 Lidingö